9 Ağustos 2015 Pazar

Misyon Ve Vizyon Hazırlama

           Misyon ve Vizyon Firma/Kuruluşların amaçlarını ve konumlarını bildiren kısa paragraflardan oluşur. Yani firma neden var olduğunu, hangi amaca hizmet ettiğini ve ileriye dönük amaçlarını Misyon ve Vizyon bildirgesi ile tanımlar. Birçok kişi bu iki kavramı karıştırır ve neredeyse her iki başlığa da aynı tanımlamayı aynı açıklamayı işler. Fakat bu iki kavram birbirinden farklı soruları cevaplar. Profesyönel düşünenler için misyon ve vizyon bildirgesi olmazsa olmazlardandır. Peki Misyon ve Vizyon Nedir?
Misyon: Firmanın veya kuruluşun var oluş sebebini açıklayan bildirgedir. Neden varız? Ne iş yaparız? Kime hitap ederiz? gibi soruları yanıtlar.
Vizyon: Firmanın veya kuruluşun (Bu bazen birey de olabilir) geleceğini resmeden bildirgedir. Firmanın ortalama 10 yıl sonra hangi konumda olacağını, hangi konumda olmak istediğini veya geleceğe dair olabilesi gerçekçi hedefini açıklar. Yani, nereye varmak istiyoruz? gelecekteki statü-konumumuz? Amacımız? gibi soruları yanıtlar.
Örneğin Pegasus firmasının resmi web sitesinde açıkladığı Misyon ve Vizyon (24.10.2013) bildirgesine göz atalım:
Misyonumuz:
Havayoluyla yolculuğun herkesin hakkı olduğuna inanıyoruz. Pegasus Ailesi, tedarikçilerimiz ve iş ortaklarımız hep birlikte bunun için çalışıyoruz.
Vizyonumuz:
misyon
Yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla bölgemizde lider ekonomik havayolu olmak.
Dikkat ederseniz Pegasus firması misyon bildirgesinde “Herkesin uçak seyahati yapabilmesi için varız” diyerek “neden varız” sorusuna cevap veriyor. Vizyon bildirgesinde ise “ekonomik olma özelliğimiz ile lider firma olmayı amaçlıyoruz” diyerek “gelecekte hangi konumdayız?” sorusunu yanıtlıyor.
Vizyon – Bir şirketin gelecekte, bulunduğu sektörün gelişmelerine bağlı olarak, nerede olmayı arzu ettiğini (hatta hayal ettiğini) gösterir. Bu 5-10 sene sonrası için futuristik bir yaklaşımdır. Şirket içerisinde bugün yapılan her şey, gelecekteki o konuma varmak içindir.
Misyon – Bir şirketin, BUGÜN hangi konumda olduğunu, ne yaptığını kimin için ve kimlerle nasıl yaptığını gösterir.
Her ikisini birleştirdiğimiz zaman, gelecekte olmak istediğimiz (vizyon) noktada olmak için bugün neleri, nasıl yapıyoruz (misyon)un yanıtını, şirketin vizyon ve misyonunda özetleriz.
Misyon, değişime bağlı olarak sıklıkla değişebilir, vizyon ise ileride nerede olmak istediğimiz gösterdiği için zaman içerisinde çok daha az değişiklik gösterecektir.
Vizyon, varmak istediğimiz noktayı gösterirken, misyon bugün o yolda neleri, nasıl yaptığımızı anlatır.
Geçenlerde, nerede okuduğumu hatırlayamadığım bir yazıda, İsa’dan VİZYONER, havarilerinden ise MİSYONER olarak bahsediyordu ki bu oldukça güzel bir tanımlama getirir. Hristiyanlık için vizyon İsa tarafından gösterilmekte, havarileri ise o yolda bugün neler yapılmasını anlatan kişilerdir.
Diğer bir yaklaşımla, bir şirketin vizyonu, ileride ne olmayı ve ne yapmayı arzu ettiğini, misyonu ise bugün ne olduğunu anlatmasıdır.
Bugün ne yaptığınızı anlatan misyonunuz, yarın olmak istediğiniz konumu anlatan vizyona giden bir yoldur. Stratejik hedeflerinize ulaşmak için uyguladığınız en son taktik de diyebiliriz.
ÖRNEKLER:
1)Opet
Vizyonumuz
Sektörde, Türkiye’nin bir numaralı akaryakıt dağıtım şirketi olmak,
Hizmet ve ürün kalitesiyle tüketicinin birinci tercihi olarak sürekliliği sağlamak,
Ülkemizde eğitime, sağlığa, çevreye ve tarihi değerlerimize sahip çıkarak daha bilinçli bir toplum oluşmasına katkıda bulunmak.
Misyonumuz
Faaliyette bulunduğumuz sektörlerde;
bireye ve topluma saygılı,
hukuka, ekonomik ve ahlaki ilkelere bağlı,
sağlık, emniyet ve çevreye duyarlı olarak
Opet müşterileri, çalışanları ve hissedarlarının beklentilerini
en üst seviyede karşılamak.
Değerlerimiz
Müşteri odaklı
Takım çalışmasına inanan
Dürüst ve şeffaf
Çalışanlarını sürekli geliştiren
Yenilikçi
Çevre ve topluma duyarlı
Yaratıcı
Dinamik
2)Zirat bankası

Vizyonumuz

Türkiye’de ve dünyanın her yerinde yaygın, güvenilir ve aynı kalitede hizmet sunan, herkesin ve her kesimin bankası olan, müşteri ve insan kaynağını en değerli aktifi olarak kabul eden, köklü geçmişine yakışır şekilde sürekli olarak fark ve değer yaratan, rakiplerinin örnek aldığı, her aşamada bir bankadan daha fazlasını vaat eden, evrensel, saygın ve piyasa değeri yüksek, lider banka olmaktır.

Misyonumuz

Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini en iyi şekilde anlayarak, onlara en doğru kanaldan en uygun çözüm ve değer önerilerini sunan, yaygın şube ağı ve alternatif dağıtım kanalları ile geniş ürün ve hizmet yelpazesini toplumun her kesimine en hızlı ve en etkin şekilde ulaştıran, etik değerlerinin ve sosyal sorumluluğunun bilincinde olarak dünya standartlarında sürdürülebilir karlılık ve verimlilikle faaliyet gösteren, müşteri memnuniyetini her şeyden üstün tutan bir banka olmaktır.

Stratejilerimiz

Herkes İçin Bankacılık

·         Müşterilerinin çalışmaktan huzur ve mutluluk duyduğu “Moral Banka” olmak,
·         Dünyanın her yerinde, aynı yüksek kalitede evrensel hizmet sunmak,
·         Tarımın, özellikle de endüstriyel tarımın finansmanını çok daha etkin yönetmek,
·         Yerel ve küresel dağıtım ağında organik büyüme sağlamak.

Etkin Bankacılık

·         Kurumsal müşteri portföyünde sektörel dağılım optimizasyonunu sağlamak,
·         Daha etkin kredi süreçleri ile kredi kalitesini proaktif yönetmek,
·         Etkin işletme ve gider yönetimini sağlamak.

Global Oyuncu

·         Dış ticaret işlemleri sektör payında hızlı gelişim elde etmek,
·         Müşterilerine küresel ölçekte değer sunmak,
·         Uluslararası finansal mimariye daha etkin entegre olmak,
·         Kuzey Afrika, Ortadoğu, Körfez Bölgesi ve Uzakdoğu pazarlarında var olmak.

3)Cici cikolata

VİZYONUMUZ

Modern üretim sistemlerini ve bilgiyi nitelikli iş gücü ile birleştirerek ürettiği kaliteli, lezzetli ve enerji veren (sağlıklı) ürünlerle ulusal ve uluslararası platformda sektörün güvenilir, sevilen ve örnek markası olmak

MİSYONUMUZ

Ulusal ve uluslararası standartlara uygun; hijyenik ve en iyi kalitede, müşteriyi mutlu kılan, daima istenen ve aranan, düşük maliyetle ve yüksek etkinlikle ürünler üretip, yerli ve global pazarda saygınlık ve güven kazanarak varoluşumuzu, bilinirliğimizi ve devamlılığımızı pekiştirmek, farklı yeniyi yaratmak.

DEĞERLERİMİZ

  • Geçmişten gelen lezzet geleneği,
  • Yetkin ve eğitimli personel,
  • Çağdaş ve ultra hijyenik üretim koşulları,
  • Sürekli katma değer yaratan değişimci ve yenilikçi yapı,
  • Kalitenin maliyetinden asla taviz vermeyen üretim yaklaşımı,
  • Cesaret, sorumluluk ve takım ruhunu birleştirerek elde edilen dinamizm.
4)Özel arı okulları
VİZYONUMUZ
Eğitim ve öğretim hizmetlerini çağdaş ölçütler doğrultusunda yürüten, sürekli gelişen, nitelikli ve yenilikçi bir kurum olmaktır.
MİSYONUMUZ
Mutlu, özgüvenli, başarılı, ilkeli, duyarlı, açık fikirli, araştıran-sorgulayan, iletişim becerileri gelişmiş, öz değerlendirme yapabilen, işbirliğine yatkın, yaratıcı ve eleştirel düşünen, öğrenmeye ve yeniliğe açık, entelektüel, cesaretli, çok yönlü gelişime açık, ulusal kültürünü özümsemiş, küresel düşünen bireyler yetiştirmektir.
DEĞERLERİMİZ
·         Ulusal ve uluslararası değerleri kavrayıp benimsemiş, kendi öz disipline sahip, insan haklarına saygılı, sorgulayan, araştıran, yaratıcı, öğrenmesinin sorumluluğunu alan, özgüvenli, mutlu, sağlıklı, sosyal hizmet duygusu gelişmiş, çevresel sorunlara duyarlı, Atatürk ilke ve devrimlerini içselleştirmiş, başarılı bireyler yetiştiririz.
·         Öğrencilerimizi her yönüyle tanır, onların yeteneklerinin gelişmesi için uygun ortamlar yaratırız.
·         Öğrencilerimize ana dilimizin yanı sıra, İngilizce ve ikinci yabancı dili de, sosyal ve akademik yaşamlarında doğru ve etkin olarak kullanabilecekleri düzeyde öğretiriz.
·         Öğrencilerimizin teknolojiyi özümsemelerini, teknolojik gelişmelerden her fırsatta yararlanmalarını sağlamak amacıyla onlara zengin öğrenme ortamları sunarız.
·         “Arılı Olma” kültür ve geleneğini kuşaktan kuşağa taşırız.
·         Okul öncesi eğitimden üniversiteye kadar; sahip olduğumuz eğitim kurumları zinciri ile eğitimin sürekliliği ilkesini gerçekleştiririz.
·         Sunacağımız eğitim kalitesinin, çalışanlarımızın kalitesi ile başladığına inanan bir kurum olarak; kurumlarımızda adil, güvene dayalı ilişkiler, sevgi, saygı, empatik yaklaşım, gönüllülük, çalışma ve sürekli öğrenmeyi önde tutarız.
·         Yönetim, öğretmen, çalışan, veli ve öğrencilerimizle birbirine kenetlenmiş, paylaşımcı ve karşılıklı sorumlulukların bilincinde olan güçlü bir aileyiz.
·         Tüm çalışanlarımız, iş birliği ve dayanışmanın öne çıktığı bir çalışma ortamında bilgi ve birikimlerini paylaşarak demokratik bir ortamda işlerini severek yapar.
·         Çalışanlarımızın yenilikçi görüşlerine değer verir, gelişimlerini destekler, başarılarını takdir ederiz.
·         Kişisel ve toplumsal sorumlulukları almaya her zaman gönüllüyüz ve bunun ülke için taşıdığı önemin bilincindeyiz.
·         Ulusal ve uluslararası değerleri özümseyip bütünleştirir, bunların ışığında yeni değerlerin geliştirilmesinde model oluruz.
·         Bilim, kültür, sanat ve spor etkinliklerine, ulusal ve uluslararası düzeyde katılmak ve bu etkinliklerde başarılı olmak öncelikli hedeflerimizdendir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder