Misyon ve Vizyon Firma/Kuruluşların amaçlarını ve konumlarını bildiren kısa paragraflardan oluşur. Yani firma neden var olduğunu, hangi amaca hizmet ettiğini ve ileriye dönük amaçlarını Misyon ve Vizyon bildirgesi ile tanımlar. Birçok kişi bu iki kavramı karıştırır ve neredeyse her iki başlığa da aynı tanımlamayı aynı açıklamayı işler. Fakat bu iki kavram birbirinden farklı soruları cevaplar. Profesyönel düşünenler için misyon ve vizyon bildirgesi olmazsa olmazlardandır. Peki Misyon ve Vizyon Nedir?
Misyon: Firmanın veya
kuruluşun var oluş sebebini açıklayan bildirgedir. Neden varız? Ne iş yaparız?
Kime hitap ederiz? gibi soruları yanıtlar.
Vizyon: Firmanın veya
kuruluşun (Bu bazen birey de olabilir) geleceğini resmeden bildirgedir.
Firmanın ortalama 10 yıl sonra hangi konumda olacağını, hangi konumda olmak
istediğini veya geleceğe dair olabilesi gerçekçi hedefini açıklar. Yani, nereye
varmak istiyoruz? gelecekteki statü-konumumuz? Amacımız? gibi soruları
yanıtlar.
Örneğin Pegasus firmasının resmi web
sitesinde açıkladığı Misyon ve Vizyon (24.10.2013) bildirgesine göz atalım:
Misyonumuz:
Havayoluyla yolculuğun
herkesin hakkı olduğuna inanıyoruz. Pegasus Ailesi, tedarikçilerimiz ve iş
ortaklarımız hep birlikte bunun için çalışıyoruz.
Vizyonumuz:
Yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla bölgemizde
lider ekonomik havayolu olmak.
Dikkat ederseniz
Pegasus firması misyon bildirgesinde “Herkesin uçak seyahati yapabilmesi için
varız” diyerek “neden varız” sorusuna cevap veriyor. Vizyon bildirgesinde ise “ekonomik
olma özelliğimiz ile lider firma olmayı amaçlıyoruz” diyerek “gelecekte hangi
konumdayız?” sorusunu yanıtlıyor.
Vizyon – Bir şirketin gelecekte, bulunduğu sektörün
gelişmelerine bağlı olarak, nerede olmayı arzu ettiğini (hatta hayal ettiğini)
gösterir. Bu 5-10 sene sonrası için futuristik bir yaklaşımdır. Şirket
içerisinde bugün yapılan her şey, gelecekteki o konuma varmak içindir.
Misyon – Bir şirketin, BUGÜN hangi konumda olduğunu, ne
yaptığını kimin için ve kimlerle nasıl yaptığını gösterir.
Her ikisini birleştirdiğimiz zaman, gelecekte olmak
istediğimiz (vizyon) noktada olmak için bugün neleri, nasıl yapıyoruz
(misyon)un yanıtını, şirketin vizyon ve misyonunda özetleriz.
Misyon, değişime bağlı olarak sıklıkla değişebilir,
vizyon ise ileride nerede olmak istediğimiz gösterdiği için zaman içerisinde
çok daha az değişiklik gösterecektir.
Vizyon, varmak istediğimiz noktayı gösterirken, misyon
bugün o yolda neleri, nasıl yaptığımızı anlatır.
Geçenlerde, nerede okuduğumu hatırlayamadığım bir yazıda,
İsa’dan VİZYONER, havarilerinden ise MİSYONER olarak bahsediyordu ki bu oldukça
güzel bir tanımlama getirir. Hristiyanlık için vizyon İsa tarafından
gösterilmekte, havarileri ise o yolda bugün neler yapılmasını anlatan
kişilerdir.
Diğer bir yaklaşımla, bir şirketin vizyonu, ileride ne
olmayı ve ne yapmayı arzu ettiğini, misyonu ise bugün ne olduğunu anlatmasıdır.
Bugün ne yaptığınızı anlatan misyonunuz, yarın olmak
istediğiniz konumu anlatan vizyona giden bir yoldur. Stratejik hedeflerinize
ulaşmak için uyguladığınız en son taktik de diyebiliriz.
ÖRNEKLER:
1)Opet
Vizyonumuz
Sektörde, Türkiye’nin
bir numaralı akaryakıt dağıtım şirketi olmak,
Hizmet ve ürün kalitesiyle tüketicinin birinci tercihi olarak sürekliliği sağlamak,
Ülkemizde eğitime, sağlığa, çevreye ve tarihi değerlerimize sahip çıkarak daha bilinçli bir toplum oluşmasına katkıda bulunmak.
Hizmet ve ürün kalitesiyle tüketicinin birinci tercihi olarak sürekliliği sağlamak,
Ülkemizde eğitime, sağlığa, çevreye ve tarihi değerlerimize sahip çıkarak daha bilinçli bir toplum oluşmasına katkıda bulunmak.
Misyonumuz
Faaliyette
bulunduğumuz sektörlerde;
bireye ve topluma saygılı,
hukuka, ekonomik ve ahlaki ilkelere bağlı,
sağlık, emniyet ve çevreye duyarlı olarak
Opet müşterileri, çalışanları ve hissedarlarının beklentilerini
en üst seviyede karşılamak.
bireye ve topluma saygılı,
hukuka, ekonomik ve ahlaki ilkelere bağlı,
sağlık, emniyet ve çevreye duyarlı olarak
Opet müşterileri, çalışanları ve hissedarlarının beklentilerini
en üst seviyede karşılamak.
Değerlerimiz
Müşteri odaklı
|
Takım çalışmasına
inanan
|
Dürüst ve şeffaf
|
Çalışanlarını
sürekli geliştiren
|
Yenilikçi
|
Çevre ve topluma
duyarlı
|
Yaratıcı
|
Dinamik
|
2)Zirat bankası
Vizyonumuz
Türkiye’de ve dünyanın her
yerinde yaygın, güvenilir ve aynı kalitede hizmet sunan, herkesin ve her
kesimin bankası olan, müşteri ve insan kaynağını en değerli aktifi olarak kabul
eden, köklü geçmişine yakışır şekilde sürekli olarak fark ve değer yaratan,
rakiplerinin örnek aldığı, her aşamada bir bankadan daha fazlasını vaat eden,
evrensel, saygın ve piyasa değeri yüksek, lider banka olmaktır.
Misyonumuz
Müşteri ihtiyaç ve
beklentilerini en iyi şekilde anlayarak, onlara en doğru kanaldan en uygun
çözüm ve değer önerilerini sunan, yaygın şube ağı ve alternatif dağıtım
kanalları ile geniş ürün ve hizmet yelpazesini toplumun her kesimine en hızlı
ve en etkin şekilde ulaştıran, etik değerlerinin ve sosyal sorumluluğunun bilincinde
olarak dünya standartlarında sürdürülebilir karlılık ve verimlilikle faaliyet
gösteren, müşteri memnuniyetini her şeyden üstün tutan bir banka olmaktır.
Stratejilerimiz
Herkes İçin Bankacılık
·
Müşterilerinin çalışmaktan huzur ve mutluluk duyduğu “Moral Banka”
olmak,
·
Dünyanın her yerinde, aynı yüksek kalitede evrensel hizmet sunmak,
·
Tarımın, özellikle de endüstriyel tarımın finansmanını çok daha
etkin yönetmek,
·
Yerel ve küresel dağıtım ağında organik büyüme sağlamak.
Etkin Bankacılık
·
Kurumsal müşteri portföyünde sektörel dağılım optimizasyonunu
sağlamak,
·
Daha etkin kredi süreçleri ile kredi kalitesini proaktif yönetmek,
·
Etkin işletme ve gider yönetimini sağlamak.
Global Oyuncu
·
Dış ticaret işlemleri sektör payında hızlı gelişim elde etmek,
·
Müşterilerine küresel ölçekte değer sunmak,
·
Uluslararası finansal mimariye daha etkin entegre olmak,
·
Kuzey Afrika, Ortadoğu, Körfez Bölgesi ve Uzakdoğu pazarlarında
var olmak.
3)Cici cikolata
VİZYONUMUZ
Modern üretim sistemlerini ve
bilgiyi nitelikli iş gücü ile birleştirerek ürettiği kaliteli, lezzetli ve
enerji veren (sağlıklı) ürünlerle ulusal ve uluslararası platformda sektörün
güvenilir, sevilen ve örnek markası olmak
MİSYONUMUZ
Ulusal ve uluslararası standartlara uygun;
hijyenik ve en iyi kalitede, müşteriyi mutlu kılan, daima istenen ve aranan,
düşük maliyetle ve yüksek etkinlikle ürünler üretip, yerli ve global pazarda
saygınlık ve güven kazanarak varoluşumuzu, bilinirliğimizi ve devamlılığımızı
pekiştirmek, farklı yeniyi yaratmak.
DEĞERLERİMİZ
- Geçmişten
gelen lezzet geleneği,
- Yetkin ve
eğitimli personel,
- Çağdaş ve
ultra hijyenik üretim koşulları,
- Sürekli
katma değer yaratan değişimci ve yenilikçi yapı,
- Kalitenin
maliyetinden asla taviz vermeyen üretim yaklaşımı,
- Cesaret,
sorumluluk ve takım ruhunu birleştirerek elde edilen dinamizm.
4)Özel arı okulları
VİZYONUMUZ
Eğitim ve öğretim hizmetlerini çağdaş
ölçütler doğrultusunda yürüten, sürekli gelişen, nitelikli ve yenilikçi bir
kurum olmaktır.
MİSYONUMUZ
Mutlu, özgüvenli, başarılı, ilkeli, duyarlı,
açık fikirli, araştıran-sorgulayan, iletişim becerileri gelişmiş, öz
değerlendirme yapabilen, işbirliğine yatkın, yaratıcı ve eleştirel düşünen,
öğrenmeye ve yeniliğe açık, entelektüel, cesaretli, çok yönlü gelişime açık,
ulusal kültürünü özümsemiş, küresel düşünen bireyler yetiştirmektir.
DEĞERLERİMİZ
·
Ulusal ve uluslararası değerleri kavrayıp benimsemiş, kendi öz
disipline sahip, insan haklarına saygılı, sorgulayan, araştıran, yaratıcı,
öğrenmesinin sorumluluğunu alan, özgüvenli, mutlu, sağlıklı, sosyal hizmet
duygusu gelişmiş, çevresel sorunlara duyarlı, Atatürk ilke ve devrimlerini
içselleştirmiş, başarılı bireyler yetiştiririz.
·
Öğrencilerimizi her yönüyle tanır, onların yeteneklerinin
gelişmesi için uygun ortamlar yaratırız.
·
Öğrencilerimize ana dilimizin yanı sıra, İngilizce ve ikinci
yabancı dili de, sosyal ve akademik yaşamlarında doğru ve etkin olarak
kullanabilecekleri düzeyde öğretiriz.
·
Öğrencilerimizin teknolojiyi özümsemelerini, teknolojik
gelişmelerden her fırsatta yararlanmalarını sağlamak amacıyla onlara zengin
öğrenme ortamları sunarız.
·
“Arılı Olma” kültür ve geleneğini kuşaktan kuşağa taşırız.
·
Okul öncesi eğitimden üniversiteye kadar; sahip olduğumuz eğitim
kurumları zinciri ile eğitimin sürekliliği ilkesini gerçekleştiririz.
·
Sunacağımız eğitim kalitesinin, çalışanlarımızın kalitesi ile
başladığına inanan bir kurum olarak; kurumlarımızda adil, güvene dayalı
ilişkiler, sevgi, saygı, empatik yaklaşım, gönüllülük, çalışma ve sürekli
öğrenmeyi önde tutarız.
·
Yönetim, öğretmen, çalışan, veli ve öğrencilerimizle birbirine
kenetlenmiş, paylaşımcı ve karşılıklı sorumlulukların bilincinde olan güçlü bir
aileyiz.
·
Tüm çalışanlarımız, iş birliği ve dayanışmanın öne çıktığı bir
çalışma ortamında bilgi ve birikimlerini paylaşarak demokratik bir ortamda
işlerini severek yapar.
·
Çalışanlarımızın yenilikçi görüşlerine değer verir,
gelişimlerini destekler, başarılarını takdir ederiz.
·
Kişisel ve toplumsal sorumlulukları almaya her zaman gönüllüyüz
ve bunun ülke için taşıdığı önemin bilincindeyiz.
·
Ulusal ve uluslararası değerleri özümseyip bütünleştirir,
bunların ışığında yeni değerlerin geliştirilmesinde model oluruz.
·
Bilim, kültür, sanat ve spor etkinliklerine, ulusal ve
uluslararası düzeyde katılmak ve bu etkinliklerde başarılı olmak öncelikli
hedeflerimizdendir.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder